Pomaturitní studium jazyků


Po maturitě jsem se nemohla rozhodnout, jestli začnu pracovat, nebo budu pokračovat ve studiu. Co se cizích jazyků týče, jsem na tom opravdu špatně. A tak mě napadlo, proč nezkusit pomaturitní studium jazyků. V následujícím článku se dozvíte, jestli má pomaturitní studium jazyků vůbec cenu.

Nakonec jsem si vybrala pomaturitní studium v IJV. Tento jazykový kurz mi padl do oka díky jeho umístění na Václavském náměstí - pár kroků od metra.

Na stránkách mají napsáno, že pomaturitní studium probíhá od 3. září do 28. června. My jsme ale začínali 18. září a končili 31. května. Když kurz stojí 19 990 Kč, čekala bych, že alespoň dodrží slibovanou délku studia. 

Dále tam mají napsáno, že maximální počet studentů v jedné třídě je 16. V jednu dobu nás tam docházelo 23. (Během roku přijali 10 nových studentů.) V tomto případě je málo pravděpodobné, že se dostanete ke slovu.

Kvalifikovaní učitelé. Měli jsme 2 rodilé mluvčí a ani jeden neměl vystudovanou angličtinu. Moderní výuka. Celé 3 hodiny se učíte z učebnic, které na celý rok stojí 3 160 Kč.

Také nám nabízeli doplňkové kurzy, které nakonec neotevřeli.

Když neuděláte mezinárodní zkoušku, tak ji platí oni. Nikdo nám ale neřekl, že je skoro nemožné zkoušku neudělat. Za dosažení určitých procent získáte určitou úroveň jazyka.

Určitě vás zajímá, jak jsem se v jazyce zlepšila. A musím se přiznat, že žádná sláva to není.

Pomaturitní studium jazyků bych doporučila člověku, který nechce pokračovat ve studiu na vysoké škole.

Výhody pomaturitního studia jazyků

  • I když jsem se v jazyce spíš nezlepšila, u vás to může být jinak.
  • Na pomaturitním studiu jazyků jsem poznala nové lidi.
  • Rozpočítáním 19 990 Kč na jednotlivé hodiny zjistíte, že se kurz vyplatí.
  • Pokud se rozhodnete skládat mezinárodní zkoušku, můžete si úplně zdarma zkusit 2 testy nanečisto.
  • Během roku máte nárok na 2 výlety.
  • Pokud jste letos úspěšně absolvovali střední školu, zůstává vám status studenta.

Nevýhody pomaturitního studia jazyků

  • Místo slibovaných 10 měsíců se výuka o 2 měsíce zkrátila.
  • I když jazyky milujete, 3 hodiny denně vás unudí k smrti.
  • Bylo nás ve třídě víc, než je maximum.
  • Je málo pravděpodobné, že se dostanete ke slovu.
  • Mluvíte pouze s člověkem sedícím vedle vás.
  • Učitelům je jedno, jestli jste na mobilu, neděláte domácí úkoly, vyrušujete apod.

Máte zkušenosti s pomaturitním studiem jazyků?

1 comment

  1. Já chodím na pomaturitní studium angličtiny v Pardubicích od EVCentra. My jsme tedy začínali 3. září a končit budeme 29. června, i když už máme zkoušku za sebou. Jinak mám pocit, že to je úplně to stejné co u tebe. Taky jsme platili 20 000, status studenta nám zůstal, za ten školní rok jsme jeli celkem podle tří učebnic, cenu si nepamatuju. Ve třídě nás je kolem 15 s tím, že vždycky někdo chybí a několik lidí se na to v průběhu roku vykašlalo, takže je nás tam teď každý den tak 11. My máme jednoho rodilého mluvčího dvakrát týdně a většinou mluvíme taky jen s člověkem, co sedí vedle nás. A ty pronuděné tři hodiny denně? Nemohla bych souhlasit víc :D ale jinak jsem se v jazyce o něco posunula, ale já tam šla s tím, že mi jazyk jde, takže jsem si jen chtěla některé věci ujasnit, což se mi podařilo :)

    Každopádně díky za tenhle článek :) už když jsi psala, že chodíš na tenhle kurz, jsem doufala, že o něm napíšeš článek, protože mě zajímalo, jak to vypadá jinde :)

    ReplyDelete