3 recepty na vánoční cukroví


Dlouho na mém blogu nevyšel žádný recept, a tak jsem si řekla, že to napravím a přidám rovnou 3 najednou. Vánoční cukroví, které vidíte na obrázku, je mé nejoblíbenější - tedy kokosky, linecké cukroví a perníčky. Ještě bych měla dodat, že vánoční cukroví pekla mamka a já pouze ochutnávala. Místo pečení vánočního cukroví raději dělám předvánoční úklid.

Kokosky


Co budeme potřebovat?

Budeme potřebovat 2 bílky, špetku soli, 100 g moučkového cukru, 2 lžičky citronové šťávy, 150-200 g strouhaného kokosu.
Jak budeme postupovat?

Umícháme bílky, špetku soli a třetinu moučkového cukru. Postupně přidáváme citronovou šťávu a zbylý moučkový cukr. Vyšleháme do hustého sněhu. Do připraveného sněhu opatrně vmícháme nastrouhaný kokos. Z kokosové hmoty pak lžičkou nabíráme menší množství a tvoříme v dlani kuličky. Kuličky vložíme do vyhřáté trouby a při 100 °C sušíme 2 hodiny.

Linecké cukroví


Co budeme potřebovat?

Budeme potřebovat 120 g másla, 180 g hladké špaldové mouky, 2 žloutky, 1 vejce, 3 lžíce medu a marmeládu podle chuti.

Jak budeme postupovat?

Vyšleháme změklé máslo s jedním vajíčkem, dvěma žloutky a medem do hladkého krému. Do směsi přimícháme špaldovou mouku a vypracujeme těsto. Rozválíme těsto na plát o tloušťce asi 3 mm a vykrojíme z něj tvary podle libosti. Pečeme v troubě vyhřáté na 170 °C 15-20 minut. Cukroví necháme zchladnout a spojíme marmeládou podle chuti.

Perníčky


Co budeme potřebovat?

Budeme potřebovat 170 g špaldové hladké mouky, 100 g medu, 1 lžičku perníkového koření, 10 g sušeného mléka, 1 vejce, 1 lžičku jedlé soli, 1 lžičku pomerančové kůry, 1 vejce na potření a ořechy či madle na ozdobu.

Jak budeme postupovat?

Všechny suroviny na těsto promícháme a necháme odležet v chladu do druhého dne. Druhý den z hmoty vyválíme plát silný asi 5 mm a vykrojíme z něj tvary podle libosti. Potřeme je rozšlehaným vejcem, ozdobíme ořechem nebo mandlí a pečeme v troubě vyhřáté na 150 °C 5-10 minut.

Jaké je vaše nejoblíbenější vánoční cukroví?

3 comments

  1. Krásné recepty! Já miluju linecké, perníčky, skořicové trubičky a vosí hnízda :)
    Petra z blogu www.mygoldenmind.blogspot.cz

    ReplyDelete
  2. Letos jsem poprvé pekl vánoční cukroví (vždy jsme kupovali od jedné starší paní, ale konec těm sladkým dnům). Nakonec jsem skončil na 9 druzích a to jsem ještě plánoval aspoň 3-4 další. A zrovna na ty nejlepší mi nezbyl už moc čas. Zákon schválnosti. :D Ale co mi fakt zachutnalo, tak to jsou sádlovky. Nikdy jsem to neochutnal a až letos. A měl jsem z toho takový strach, že to potom sádle bude cítit a ono vůbec. o.o Recepty si jinak přepisuji do sešitku a stejně ty kokosky jsou dokonalé. Já bych neměl nervy to tvarovat do kuliček ještě. XD

    ReplyDelete