Tipy na vánoční filmy


Nejsem velká fanynka klasických vánočních filmů, jelikož nemám ráda šťastné konce. Mám ale pár výjimek, kde mi šťastné konce nevadí, například pohádky. V článku najdete i ty, co nemají s Vánocemi nic společného, ale právě na Vánoce se vysílají, takže je sem zařadím.

Princezna ze mlejna

Komedie / Pohádka

Princezna ze mlejna byla pohádka mého dětství. Jedná se o příběh pohledného mládence Jindřicha, který se vydá do světa osvobodit zakletou princeznu. Cestou ale narazí na strašidelný mlýn. Pohádka se dočkala vysílání například i v Singapuru nebo Hongkongu.


Anděl Páně

Pohádka / Komedie / Rodinný / Fantasy


Tato pohádka je přesným důkazem toho, že druhý díl může předčit ten první. V obou pohádkách se anděl a čert za trest ocitnou na Zemi a snaží se dobrými skutky dostat zpět do nebe. K Anděl Páně 2 jsem žádný zajímavý fakt nenašla, ale k jeho předchůdci ano. Film vyvolal zvláštní mlčení ze strany církve. Kardinál Vlk dokonce nepřijal pozvání na premiéru. Nakonec ale při křtu DVD nechyběl a snímku požehnal.


Hrátky s čertem

Pohádka / Komedie

Nemám zrovna v lásce staré české pohádky, ale Hrátky s čertem jsou moje srdcovka. Příběh vypráví o dvou děvčatech, které se vlastní krví upíší čertovi výměnou za pohádkové ženichy. Pohádka byla původně napsána jako divadelní hra Janem Drdou v roce 1942. Dokonce v ní můžete najít patrné náznaky odporu proti nacismu.


Pelíšky

Komedie / Drama

Pelíšky jsem celé viděla poprvé minulý rok a opravdu nevím, jak jsem bez toho je nevidět mohla žít. Příběh s humornou nadsázkou vypráví o třech generacích žijících v šedesátých letech. Věděli jste že, hned druhý den se ztratil scénář s režijními poznámkami? Nakonec se našel mezi rekvizitami.


Láska nebeská

Komedie / Drama / Romantický

Láska nebeská se doporučuje snad ve všech tipech na vánoční filmy. Já jsem ji zhlédla v době, kdy jsem měla potřebu vidět všechny filmy s Keirou Knightley a opravdu mne zaujala. Příběh se odehrává v současném předvánočním Londýně a je plný mnoha milostných historek. Zajímavostí je, že scény odehrávající se na letišti nebyly hrané. Štáb je sbíral celý týden, a pak se zeptal na svolení je ve filmu použít.


Polární expres

Animovaný / Dobrodružný / Rodinný / Fantasy

Je pravda, že Polární expres je sladký a někdy až kýčovitý, ale má v sobě kouzlo Vánoc. Už jen způsob, jakým je film natočen, mě uchvátil. Jedná se o Motion Capture - proces nahrávání pohybu skutečného objektu a jeho převedení na digitální model. Tom Hanks se například ve filmu objevil celkem v pěti rolích. Film byl natočený podle stejnojmenné knížky Chrise Van Allsburga.


Karlík a továrna na čokoládu

Dobrodružný / Fantasy / Komedie / Rodinný

Příběh o Karlíkovi Bucketovi je všem určitě známý. Karlíkův sen je navštívit obří továrnu na čokoládu a k jeho splnění se přiblíží ještě více, když Willy Wonka vyhlásí soutěž o strávení jednoho dne v továrně. Pro natáčení filmu bylo potřeba vycvičit čtyřicet živých veverek. Jejich výcvik zabral 19 týdnů. 


Sám doma

Rodinný / Komedie

Ani nevím, kolik dílů Sám doma má. Já mám nejradši ten první, protože omílání toho samého dokola zrovna nemusím, pokud se to tedy neudělá nějak chytře. Musím ale uznat, že bránění domu chlapcem před lupiči je skvělý nápad a někdy se opravdu smíchy válíte po zemi. Věděli jste, že záběr, kdy do Kevina téměř narazí dodávka, je ve filmu puštěn pozpátku?


Vánoční koleda

Animovaný / Komedie / Drama / Rodinný

Myslím, že Vánoční Koleda není až tak známá. Narazily jsme na ni s mamkou v televizi na Štědrý den, kdy ji hráli až okolo dvanácté hodiny večer. Mimo příběhu o skrblíkovi opovrhujícím Vánoci vás nadchne i technika natočení filmu. Vánoční koleda se totiž natáčela technikou Motion Captrure jako Polární expres. 


Tři oříšky pro Popelku

Pohádka

Pohádka Tři oříšky pro Popelku je klasika všech klasik a myslím si, že její příběh ani nemusím popisovat, protože ho zná každý. Tuto pohádku nemilují pouze Češi a Slováci, v Norsku ji vysílají v původním znění s titulky.



Máte vy nějaké tipy na vánoční filmy?

7 comments

  1. Hrátky s čertem mi vždycky připomenou dětství. :) A Pelíšky? To je klasika, na kterou koukáme s rodinou každý rok :)
    Find joy in the ordinary

    ReplyDelete
  2. Polární expres a Vánoční koleda jsou mé oblíbené vánoční pohádky. Pelíšky mám ráda, ale jsou na mě moc depresivní, vždy jsem z nich hrozně smutná. Za to Láska nebeská je jedním z nejhorších filmů, jaké jsem kdy viděla :D Ten film je vážně katastrofa, na rozdíl od tvého článku, ten je super. A kromě Lásky a Hrátky s čertem mám ráda všechny z těch filmů.

    ReplyDelete
  3. Mám ráda všechny uvedené filmy/pohádky, ale absolutní vánoční klasikou je pro mě Grinch. :)

    ReplyDelete
  4. Nejvíc miluju Polární expres a Vánoční koledu <3 Koukáme na tyhle pohádky s mužem každoročně :) A potom podle programu :) U mě nesmí chybět teda S čerty nejsou žerty, Princezna se zlatou hvězdou na čele a tak dále :)

    www.mummysweetbaby.blogspot.cz

    ReplyDelete
  5. Krásny príspevok! Láska nebeská a sám doma milujem! Všetci Češi si chvália Andel Páne a asi si to musím už aj ja pozriet!
     xxAlexandra MS ALWAYS LATE

    ReplyDelete
  6. Kromě asi tří filmů, které jsi tu zmínila, mám ráda všechny a jsou to pro mě vánoční klasiky. Já bych ještě přidala film Grinch a pár dalších českých pohádek. Na Vánoce vždy sleduji i Shreka, kterého dávají v televizi. To je snad můj nejoblíbenější animák :)

    Můj malý sen

    ReplyDelete
  7. Já miluju Karlíka a továrnu :D a Popelka je prostě klasika :) u mě nesmí chybět Shrek, Doba ledová, Vánoční duch nebo Poslední prázdniny :)
    Petra z blogu www.mygoldenmind.blogspot.cz

    ReplyDelete